Ongelmat Mac Mail ohjelman kanssa

Monet asiakkaat, jotka käyttävät Mac-tietokoneita,  ovat valittaneet, että Mail antaa jonkinlaisen virheilmoituksen tai ei voi jatkuvasti lähettää viestejä. Kyseinen vika on aiheuttanut myös IP osoitteiden blokkaamista palvelimen puolelta ja estänyt pääsyn verkkosivuille.

Ongelma on tullut sen jälkeen, kun uusin Mac Mail -päivitys (aiemmin oli samanlainen ongelma vain MS Outlook-issa), jossa Mail ohjelma ei muista pitkiä sessioita ja käyttäjätunnuksia ja sen takia lähettää palvelimelle vääriä kirjautumistietoja. Sellaiset yritykset estetään palvelimen toimesta, koska niillä on samanlaiset tunnukset kui hyökkäyksellä tai tunnusten kalasteluyrityksillä.

Mitä tulisi tehdä:

1. Jos et tällä hetkellä enää pääse koneelta palvelimelle, tulisi tarkistaa IP osoite (IP osoitteen näet http://radicenter.eu/ip/ ) ja lähettäkää se meille tuki@radicenter.fi, jotta voimme tutkia, onko tietty IP-osoite on mustalla listalla .

2. Välttääkseen kirjautumisongelmat Mail-ohjelman kanssa, tulisi valita jokin seuraavista vaihtoehdoista:
a) Kieltää Mail ohjelman viestien automaattinen päivittyminen ja hakea/lähettää uudet viestit (SEND/RECEIVE) manuaalisesti
b) Sulje Mail-ohjelman prosessi ennen tietokoneen kannen sulkemista
c) Tee MAC koneelle ainakin kerran päivässä Restart / Shut Down (kannnen sulkemisen sijaan)

UPDATE:

24.08.2012 – Found sound solution for this problem:
Disable the IDLE Function in Mac Mail

With the IDLE function enabled, Mac Mail will make a continuous connection to the server, and this will contribute to the problem. Instead, you can configure Mac Mail to periodically check for new mail. A reliable frequency for the idle feature is every 10 minutes to ensure that Mac Mail is cleaning out any lingering processes.

To disable the IDLE feature:

1. Select Mail | Preferences from the menu.
2. Choose Accounts.
3. Select the desired IMAP account.
4. Go to the Advanced tab.
5. Uncheck Use IDLE command if the server supports it.
6. Additionally, you can uncheck Include when automatically checking for new mail.

NB! If there’s same problem with iPhone – solution would be:

On the iPhone there is a function called “push,” and when it is enabled it keeps the connection to our server open and continually checks mail. Consequently, this creates many IMAP processes and eventually conflicts with mailhost Terms of Service.

To avoid running excessive IMAP processes, you can disable push when you don’t need it.

1. Go to Settings > Mail, Contacts, Calendars > Fetch New Data.
2. Toggle Push to Off.

Now, instead of retrieving emails continuously as they arrive, your iPhone will use the global Fetch setting to retrieve emails manually or at intervals.

Comments are currently closed.